|
Siirt Üniversitesinden:
SİİRT
ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
SINAV
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1– (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Siirt
Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının ön
lisans ve lisans kayıt, eğitim-öğretim ve sınav esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Siirt Üniversitesinin Tıp
Fakültesi ve Veteriner Fakültesi dışındaki fakülte, yüksekokul ve meslek
yüksekokullarındaki kayıt, eğitim-öğretim ve sınav esaslarına ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 5,14, 43, 44, 45, 46 ve 49 uncu
maddeleri ile 19/11/1992 tarihli ve 3843 sayılı Kanunun 5, 6 ve
7 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AKTS:
Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
b)
Birim: Üniversiteye bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarını,
c)
Kurul: Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu kurulunu,
ç)
Çift anadal programı: Başarı koşulunu ve diğer koşulları sağlayan
öğrencinin üniversitenin iki diploma programından eşzamanlı olarak ders
alıp iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programı,
d)
Değişim programları: Yurt içi/yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarıyla
protokol çerçevesinde yürütülen programları,
e) Ders
kredisi: Bir yarıyıl içinde haftada bir saatlik teorik ders 1 krediyi,
öğretim programındaki uygulamalı derslerin 1 saati ½ krediyi,
f) Ortak
diploma programları: İlgili birim kurulunun kararı, Senatonun önerisi ve
Yükseköğretim Kurulunun onayıyla yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumuyla
imzalanan protokol ve anlaşmalar çerçevesinde ortaklaşa yürütülecek
lisans/ön lisans eğitimine yönelik diploma programını,
g)
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı: Siirt Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığını,
ğ) ÖSYM:
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
h)
Rektörlük: Siirt Üniversitesi Rektörlüğünü,
ı)
Senato: Siirt Üniversitesi Senatosunu,
i)
Sertifika programı: Üniversitede bir uzmanlık alanına yönelik bağımsız
olarak açılan ve dersleri ön lisans ve lisans programlarına ders transferi
yapılamayan programı,
j)
Uzaktan eğitim: Öğretim etkinliklerinin bilişim teknolojilerine dayalı
olarak planlandığı ve yürütüldüğü, öğrenci ile öğretim elemanı ve
öğrencilerin kendi aralarında karşılıklı etkileşimine dayalı
eşzamanlı/eşzamansız biçimde verilen öğretimi,
k)
Üniversite: Siirt Üniversitesini,
l)
Üniversite Yönetim Kurulu: Siirt Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
m) Yandal programı:
Üniversitede bir diploma programına kayıtlı öğrencinin öngörülen koşulları
taşıması kaydıyla, Üniversite içinde ayrı bir lisans programı anlamı
taşımayan ve diploma programı yerine geçmeyen ve belirli bir konuya yönelik
sınırlı sayıda dersin karşılığında sertifika verilen programını,
n)
Yönetim Kurulu: Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu yönetim kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Kayıt-Kabul,
Kayıt Yenileme, Kayıt Sildirme, İlişik Kesme,
Yatay ve
Dikey Geçişler, Kayıt Dondurma
Öğrenci kabulü
MADDE 5 – (1) Üniversiteye bağlı fakülte, yüksekokul ve
meslek yüksekokulu programlarının birinci sınıflarına öğrenci kabulü, ÖSYM
tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır.
(2) Özel
yetenek gerektiren programların sınavları ile seçme ve yerleştirme
işlemleri, Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde Rektörlüğün
belirleyeceği usul ve esaslara göre Üniversite tarafından yapılır.
(3)
Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat ile
Rektörlük tarafından belirlenen ilke ve şartlar çerçevesinde yapılır.
Kayıt işlemleri
MADDE 6 – (1) Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak
öğrencilerin kayıt tarihleri ÖSYM'nin belirlediği tarihler arasında
yapılır. Belirlenen tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar kayıt haklarını
kaybeder. Kayıt için istenilen belgeler ÖSYM ve Üniversite tarafından belirlenir.
(2)
Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler, kayıt
işlemlerini Yükseköğretim Kurulu ve Senato tarafından belirlenen esaslara
göre ilan edilen süreler içinde, e-devlet üzerinden veya Üniversite
tarafından belirlenip ilan edilen kayıt merkezlerinde şahsen ya da
belirlediği yasal vekili aracılığıyla kayıt yaptırabilir. Öğrencinin adrese
dayalı nüfus kayıt sisteminde yer alan adresi veya kayıt işlemlerinde beyan
etmiş olduğu tebligat adresidir.
(3)
Kayıt için istenen belgelerin e-devlet üzerinden doğrulanması durumunda
belge istenmeksizin adayın kaydı yapılır ancak e-devlet üzerinden
sorgulanmayan/doğrulanamayan belgelerin ise aslı veya onaylı örneği kabul
edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın
yazılı beyanına dayanılarak işlem yapılır. Kesin kayıt yaptıran
öğrencilerin sunduğu bilgi ve belgelerin doğru olmadığı anlaşılırsa ilgili
yönetim kurulu tarafından kayıtları iptal edilir. Söz konusu şahıslara
verilen diploma dâhil tüm belgeler iptal edilerek haklarında gerekli kanuni
işlem yapılır.
(4)
Üniversiteye kayıt olmak isteyen yabancı uyruklu adaylar ile Üniversitenin
başka bir yükseköğretim kurumu ile uluslararası ortak yürüteceği
programlara kayıt yaptıracakların kayıt
işlemleri, 28/12/2006 tarihli ve 26390 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarının Yurtdışındaki Kapsama Dâhil
Yükseköğretim Kurumlarıyla Ortak Eğitim ve Öğretim Programları Tesisi
Hakkında Yönetmelik ile diğer mevzuat hükümlerine ve Senato kararlarına
göre yapılır.
(5)
Kayıt için belirtilen sürelerde kesin kayıt işlemlerini yaptırmayanlar,
Üniversite öğrencisi olma hakkından vazgeçmiş sayılır ve herhangi bir hak
iddia edemez.
(6)
Öğrenci, Yükseköğretim Kurulu ve/veya Üniversite tarafından belirlenen
esaslara göre kaydını yaptırır.
Kayıt yenileme ve ders kayıt koşulu
MADDE 7 – (1) Birinci ve ikinci yarıyıl öğrencileri kayıtlı
oldukları programdaki tüm dersleri almakla yükümlüdür. Lisans
programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Seçmeli
dersler, öğrencinin zorunlu dersler dışında kendi alanı içinden veya dışından
ve kendi isteği ile aldığı derslerdir. Öğrenci bu dersi, kayıtlı olduğu
programdaki seçmeli ders adı ile açılmış derslerden seçebileceği gibi başka
programların aynı dönemdeki ortak seçmeli dersler arasından da seçebilir.
(2)
Öğrenci, hiç almadığı ya da devam şartı sağlamadığı ders/dersleri öncelikle
almak zorundadır. Bu dersler farklı dönemlerde ise en alttaki dönem
derslerinden başlamak şartı ile bulundukları döneme ait dersleri alır.
Derslerin toplamı öğrenci danışmanının onayını almak kaydıyla her yarıyılda
en az 30 AKTS, üçüncü yarıyıldan itibaren şartları sağlaması durumunda en
çok 45 AKTS, yaz okulunda açılan derslerden ise en çok 3 dersi geçmemek
şartıyla en fazla 16 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Yaz okulu sonu
itibarıyla mezun olma durumundaki öğrenci ise 4 dersi geçmemek üzere en
fazla 20 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilir. Üst sınıftan ders alan
öğrencilerin aldıkları derslerin başarı notları genel ağırlıklı not
ortalamasına katılır.
(3)
Öğrenciler; her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen süre
içerisinde bilgisayar ortamında kayıtlarını yenilemek ve danışmanlarına
onaylatmak zorundadır. Ancak harç yatırmakla yükümlü olan öğrenciler,
harçlarını yatırdıktan sonra kayıt işlemlerini gerçekleştirebilir. Ders
kayıt sürecinde haklı veya geçerli bir nedeni olmadan kaydını yenilemeyen,
ayrıca mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilmeyen
öğrenciler; o yarıyıldaki derslere, sınavlara giremez ve öğrencilik
haklarından yararlanamazlar. Mazeretleri nedeniyle kayıt süresi içerisinde
kaydını yenilemeyen öğrencilerin, kayıt yenileme süresinin bitimini izleyen
beş işgünü içerisinde ilgili birime dilekçe ile başvurması gerekir. İlgili
yönetim kurulu tarafından mazeretlerinin uygun görülmesi halinde kayıt
işlemi yapılır. Öğrenci akademik danışmanının onayını almak koşuluyla
ilgili dönemin ekle/sil haftası içinde ders değiştirebilir, ders
bırakabilir veya yeni derse/derslere kaydolabilir.
(4)
Ders/derslere kayıt ve yenileme işlemlerinin tümünden öğrenciler sorumlu
olup bu işlemleri kendileri yapmakla yükümlüdürler.
(5)
Üçüncü yarıyıldan itibaren ön şartlı dersler hariç, kayıtlı oldukları
programda bulundukları yarıyıla kadar almaları gereken derslerin tümünü
alarak başarılı olan ayrıca genel akademik başarı not ortalamaları 3.00 ve
üstü olan öğrenciler, bir yarıyılda alabileceği azami
45 AKTS’yi aşmayacak şekilde bir üst sınıftan en fazla
15 AKTS’yekarşılık ders alabilir.
(6) (Ek:RG- 06/08/2019-30854) Öğrenciler,
akademik ortalamaları yükseltmek için koşullu geçtiği (CD,DC,DD) dersleri,
bulundukları dönemde 45 AKTS’yi aşmayacak şekilde tekrar alabilir. Ancak
genel akademik ortalamanın hesaplanmasında tekrar edilen derslerden alınan
son not geçerlidir.
Kayıt dondurma
MADDE 8 – (1) Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerin derslerin
başlama tarihini takip eden üçüncü haftanın son işgünü mesai bitimine kadar
dilekçe ile müracaatta bulunmaları gerekmekte olup bu tarihten sonraki
kayıt dondurma talepleri işleme alınmaz. Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler
kayıt dondurma talepleri için ilgili akademik birimin öğrenci işlerine
başvurur. Talebin uygun görülmesi halinde başvuru tarihi esas alınarak
kayıt dondurma işlemi ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile öğrenci
otomasyon sistemine işlenir. Öğrenciye bir yarıyıl veya bir öğretim yılı
süreyle izin verilebilir. Bu izin, toplam öğrencilik süresinde iki yılı
(dört yarıyılı) geçemez. Bu şekilde izin alan öğrenci, derslere devam
edemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. İzni biten öğrenci,
ayrıldığı yarıyıl başından itibaren öğrenciliğine devam eder. Kayıt
dondurulan süre ile ilgili olarak, daha önce katkı payı ödenmiş ise iade
edilmez. Öğrencinin kayıt dondurduğu sürede öğrenim ücreti/öğrenci katkı
payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
Öğrenciler, kayıt dondurma başvurularının sonuçlarını izlemek ve öğrenmekle
yükümlüdür.
(2)
Öğrencinin kaydının dondurulabilmesi için haklı ve geçerli nedenlerin
bulunması gerekir. Haklı ve geçerli nedenler şunlardır:
a)
Sağlık sorunu nedeniyle öğrenimine ara vermek zorunda kalması ve bunu
üniversite hastaneleri veya diğer sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık
raporu ile belgelendirmesi,
b) 2547
sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendinin üçüncü paragrafı uyarınca, eğitim-öğretimin
aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime Yükseköğretim
Kurulu kararıyla ara verilmesi,
c)
Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir yazıyla belgelenmiş olması
koşuluyla, doğal afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda
kalmış olması,
ç) Anne,
baba, kardeş, eş veya çocuğunun ölümü ya da ağır hastalığı halinde bakacak
başka kimsesinin bulunmaması nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek
zorunda olduğunu belgelendirmesi ve bu durumun ilgili birim yönetim
kurulunca kabul edilebilir olması,
d)
Ekonomik nedenlerle izin talep eden ve bu durumunu belgeleyen öğrencinin,
ilgili yönetim kurulunun izniyle eğitim ve öğretimine ara verilmesi,
e) Genel
hükümlere göre kesinleşmiş bir mahkûmiyet halinin
veya 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim
kurumundan süreli olarak çıkarma cezası dışındaki hallerin bulunması,
f)
Öğrencinin askerlik tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması
sureti ile askere alınması,
g)
Öğrencinin tutukluluk hali,
ğ)
İlgili birim yönetim kurulu tarafından mazeret olarak kabul edilecek diğer
hallerin ortaya çıkması.
Kayıt sildirme
MADDE 9 – (1) Öğrenciler; ilgili birime dilekçe ile
başvurarak kendi istekleriyle kayıtlarını sildirebilirler. Kaydı silinen
öğrenciye, ödemiş olduğu harç ve ücretler iade edilmez.
İlişik kesme
MADDE 10 – (1) Öğrencilerin aşağıda belirtilen durumlarda
Üniversite ile ilişiği kesilir:
a)
Öğrencinin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre
yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olması.
b)
Öğrencinin sağlık nedeniyle öğrenimine devam edemeyeceğini, sağlık
kuruluşlarından alınacak sağlık raporu ile belgelendirmesi ve raporun
ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilmesi.
(2)
Kendi isteği ile kaydı silinen veya mezun olarak Üniversiteden ayrılan
öğrencilerin ilişik kesme işlemlerini yapmaları şarttır.
(3)
Öğretim dili tamamen veya kısmen yabancı dil olan programların hazırlık
sınıfını 2 yıl içinde başarıyla tamamlayamayan öğrencilerin programdan
ilişiği kesilir.
(4)
Azami öğrenim süresi içinde 4 yıl üst üste katkı payı/öğrenim ücretini
ödemeyen ve kayıt yenilemeyen öğrenci için ilgili birimin teklifi,
Senatonun kararı ve YÖK’ün onayıyla öğrencinin ilişiği kesilir.
(5)
Yatay geçiş yolu ile başka bir yükseköğretim kurumuna geçiş yapan
öğrencilerin Üniversiteyle ilişiği kesilir.
Yatay ve dikey geçişler
MADDE 11 – (1) Kurum içi ve kurumlar arası yatay
geçişler 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş,
Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi
Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Senato tarafından belirlenen
esaslara göre yapılır.
(2)
Meslek yüksekokulu mezunlarının Siirt Üniversitesine bağlı lisans
programlarına dikey geçişleri 19/2/2002tarihli ve 24676 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön
Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında
Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Eğitim-Öğretimle
İlgili Esaslar
Eğitim-öğretim türleri
MADDE 12 – (1) Üniversitede, ilgili kurulların kararı ve
Senatonun onayı ile örgün eğitim, yaygın eğitim, ikinci
öğretim, açıköğretim, uzaktan eğitim, programları açılabilir.
Eğitim-öğretim takvimi ve dönemleri
MADDE 13 – (1) Üniversiteye bağlı fakülte ve yüksekokullarda
eğitim-öğretim, Senatonun belirlediği akademik takvime göre yürütülür.
(2) Bir
eğitim-öğretim yılı yarıyıl esasına göre yapılır. Eğitim-öğretim süresi bir
yılda güz ve bahar olmak üzere en az on dört haftalık iki yarıyıldan
oluşur. Senato gerekli gördüğü hallerde yarıyıl sürelerini değiştirebilir.
Eğitim-öğretim süresi
MADDE 14 – (1) Bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı
hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak
üzere her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın ön lisans
programlarını azami dört yıl, lisans programlarını azami yedi yıl içinde
başarı ile tamamlayarak mezun olamayanlar, 2547 sayılı Kanunun
46 ncı maddesinde belirtilen koşullara göre ilgili döneme ait
öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretlerini ödemek koşulu ile öğrenimlerine
devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, ders ve sınavlara
katılma ile tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan
yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder.
(2)
Öğrenim süresinin hesaplanmasında kayıt dondurma süreleri dikkate alınmaz;
ancak Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri
öğretim süresinden ve devamsızlıktan sayılır.
Eğitim-öğretim programları
MADDE 15 – (1) İlgili birimlerde; teorik ve uygulamalı
zorunlu dersler, seçmeli dersler, seminer, staj, uygulama, klinik, atölye
ve laboratuvar çalışmaları ve inceleme, gezi, ödev, bireysel
çalışma, sınava hazırlanma, alan ve kütüphane çalışmaları, mezuniyet-bitirme
tezi, proje ve benzeri diğer etkinlikler yer alabilir.
(2)
Eğitim programlarında yer alacak zorunlu teorik ve uygulamalı derslerin
yarıyıllara dağılımı, yapılacak değişiklikler, bölüm/anabilim dalının
önerisiyle ilgili kurullarca düzenlenerek Senatonun onayına sunulur.
Seçmeli dersler bölüm/anabilim dalının önerisi, ilgili kurulların kararı ve
Senatonun onayıyla açılır veya kaldırılır. Eğitim programlarında görev
alacak öğretim elemanları ile ders ve uygulama çizelgeleri her yarıyılın
başında ilgili kurullarca düzenlenerek ilan edilir.
(3)
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil
dersleri, bütün öğrenciler için verilen zorunlu ortak derslerdir. Bütün bu
dersler en az iki yarıyıl olarak programlanır ve uygulanır.
(4)
Eğitim-öğretim programlarında staj, işyeri eğitimi olan
fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında, öğrencilerin staja, işyeri
eğitimine başlama şartları ile uygulama esasları, eğitim-öğretimin özelliği
göz önünde bulundurularak, ilgili kurulun teklifi ile Senato tarafından
düzenlenir. Eğitim-öğretim programlarında zorunlu staj olmayan
fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında ise isteğe bağlı olarak öğrenci
staj yapabilir. Bu öğrenciler içinde staja başlama şartları ile staj
uygulama esasları için aynı usul uygulanır.
Derslerin kredi değerleri
MADDE 16 – (1) Haftada bir saat teorik ders, iki saat teorik
ders uygulaması, laboratuvar, atölye ve klinik çalışması gibi uygulama
çalışmaları ve üç saatlik inceleme, gezi, ödev, sınava hazırlanma, bireysel
çalışma, mezuniyet tezi, proje çalışmaları gibi diğer etkinlikler bir
kredidir. Alınan derslerin Avrupa Kredi Transfer Sistemine (AKTS) karşılık
gelen kredi değerleri bu Yönetmelikteki esaslar çerçevesinde Senato
tarafından belirlenir.
(2) Bir
akademik yılı herhangi bir yükseköğretim kurumunda tam zamanlı olarak
tamamlamak için gereken toplam çalışma zamanına göre ilgili dersin
ne kadarlık çalışma gerektirdiğini belirtmek için AKTS
kullanılır. 1 AKTS, 25-30 saatlik öğrenci çalışma yükü karşılığı
olup bir akademik eğitim-öğretim yılı 60 AKTS ve 1500-1800 saat iş yüküne
tekabül eder. Dört yıllık lisans programlarının en az 136 kredi, iki yıllık
ön lisans programlarının ise en az 68 kredilik dersleri kapsaması gerekmektedir.
(3) Bir
öğrencinin mezun olabilmesi için ön lisans programlarında en az 120, lisans
programlarında en az 240 AKTS almış olması gereklidir.
Ön koşullu dersler
MADDE 17 – (1) Ön koşullu dersler ve koşulları, bu dersleri
veren bölüm tarafından gerekçeleri belirtilerek ilgili kurula önerilir ve
bu kurulların onayından sonra kesinleşir. Ön koşul niteliğindeki dersler
başarılmadıkça ön koşula bağlı olan dersler alınmaz.
Derslere devam
MADDE 18 – (1) Öğrenciler; derslere, uygulamalara, öğretim
elemanlarınca uygun görülen çalışmalara ve sınavlara katılmak zorundadır.
Öğrencilerin devam durumları ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir.
Teorik derslerin %30’undan, uygulamalı derslerin %20’sinden fazlasına
katılmayan öğrenci o dersin sınavlarına giremez.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Öğrenci
Yükümlülükleri ve Sınavlar
Sınav çeşitleri ve düzenlenmesi
MADDE 19 – (1) Sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, yarıyıl
sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından
oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya
uygulamalı olarak yapılabilir. Güz ve bahar dönem sonu (final) sınavları,
ait oldukları yarıyıl sonlarında yapılır. Dönem sonu sınavlarının
yapılacağı yer, dekanlık/yüksekokul müdürlüğünce belirlenir ve ilk sınavdan
en az on gün önce ilan edilir. Öğrenciler, ilan edilen gün, saat ve yerde
sınava girmek, kimlik belgeleri ile istenecek diğer belgeleri yanlarında
bulundurmak zorundadırlar. Ara sınava mazereti nedeniyle katılmayan
öğrenciler hariç, diğer öğrenciler sınavlara katılmazlarsa başarısız
sayılır.
(2)
Sınavlarda kopya çekenler, kopya çekme girişiminde bulunanlar veya kopya
çekilmesine yardım edenler ile sınav kâğıtlarının incelenmesi sırasında
kopya çektiği ya da çekilmesine yardım ettiği belirlenen öğrenciler, o
sınavlardan sıfır almış sayılır ve haklarında Yükseköğretim Kurumları
Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır. Sınav not
çizelgeleri ve sınav kâğıtları sınavın yapıldığı dönem sonuna kadar ilgili
birimin öğrenci işleri bürosuna teslim edilir. Sınav not çizelgeleri ve sınav
kâğıtları, ilgili birim tarafından mezuniyetten sonra en az iki yıl
saklanır.
(3)
Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak mevcut
mevzuat çerçevesinde ilgili birim yönetim kurulunca özel eğitim-öğretim
programı ve sınav yöntemleri uygulanabilir.
Sınav çeşitleri
MADDE 20 – (1) Üniversitede uygulanan sınavlar; ara sınav,
mazeret sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve
muafiyet sınavından oluşur.
Ara sınav
MADDE 21 – (1) Her ders için her yarıyıl en az bir ara sınav
yapılmak koşuluyla, ara sınavların sayı, kapsam, biçim ve değerlendirme
esasları fakülte/yüksekokul kurulu kararı ile belirlenir. Aynı yarıyıla
ilişkin derslerden en çok ikisinin ara sınavı aynı günde yapılabilir.
Mazeret sınavı
MADDE 22 – (1) Ara sınava giremeyen öğrencilerden haklı ve
geçerli mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilenler; ara sınav
haklarını aynı yarıyıl içinde dekanlık/yüksekokul müdürlüğünce belirlenen
gün, yer ve saatte kullanırlar. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret
sınavı yapılmaz. Yarıyıl sonu sınavları için mazeret sınavı açılmaz.
Rektörlükçe Üniversiteyi temsil etmek üzere görevlendirilen öğrenciler
mazeret sınavına alınır.
(2)
Sağlık mazereti nedeniyle ara sınava veya ara sınavlara giremeyen
öğrencilerin giremedikleri ara sınav veya sınavlara girebilmeleri için;
herhangi bir sağlık kuruluşundan sağlık kuruluşuna giriş yaptırılan saatin
gösterildiği sağlık raporu almış olmaları gerekir. Yönetim kurulu sağlık
raporu üzerindeki saati kontrol ederek öğrencinin mazeret sınavına
girip/girmemesine karar verir. Öğrenci, rapor süresince devamsız sayılır.
(3)
Sağlık raporu alarak mazeret sınavına girmek isteyen öğrenciler, sağlık
raporlarını bağlı bulundukları akademik birimin sekreterine raporun
alındığı tarihten itibaren 5 işgünü içerisinde ulaştırmak zorundadır.
(4) Ara
sınavına girilen dersler için sağlık raporu kabul edilmez.
Yarıyıl sonu sınavı
MADDE 23 – (1) Yarıyıl sonu sınavı, dersin devam koşulunun
yerine getirilmiş olması kaydıyla yarıyıl sonunda ilgili kurullar
tarafından ilan edilen yer ve zamanlarda yapılır.
Bütünleme sınavı
MADDE 24 – (1) Bütünleme sınavına, yarıyıl sonu sınavına
girme hakkına sahip olduğu halde sınava katılamayan veya sınava girdiği
halde başarısız olan öğrenciler girebilir.
Tek ders sınavı
MADDE 25 – (1) Mezuniyet durumunda olup sadece bir dersten
başarısız olan öğrencilere güz ve bahar yarıyılı sonunda tek ders sınavı
açılır. Yapılacak sınavda alınan not ara sınavlar dikkate alınmadan
değerlendirilir. Öğrencinin gireceği tek ders sınavının ait olduğu yarıyıl
için belirlenen öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretini yatırması
zorunludur. Tek ders sınavıyla ilgili olarak aşağıdaki hükümler uygulanır:
a)
Eğitim-öğretim programındaki tüm dersleri alıp da devam koşulunu sağlayan,
ancak mezuniyetleri için başarısız tek dersi kalan öğrenciler ilgili
yarıyılda dersin açılıp açılmadığına bakılmaksızın akademik takvimde
belirtilen sürelerde ilgili bölüm başkanlığına başvurularını yaparak,
akademik takvimde belirtilen tarihte tek ders sınavına girebilirler.
b)
Mezuniyetleri için tüm derslerden devam şartını yerine getirerek geçer not
aldığı halde mezun olmak için gereken 2,00 GANO’sunu sağlayamayan
öğrencilere seçecekleri bir dersten, öğrenimi süresince bir kez olmak üzere
akademik takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınav hakkı verilir.
c) Tek
ders sınavı sonucunda en yüksek notu (AA) alması halinde dahi genel not
ortalamasını 2,00’yeyükseltemeyecek öğrenciye tek ders sınav hakkı
tanınmaz.
(2)
Bitirme çalışması, yönlendirilmiş çalışma ve yaz stajı gibi uygulamaları
tamamlamamış öğrenciler de tek ders sınavına girebilirler.
Muafiyet sınavı
MADDE 26 – (1) Zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı bulunmayan
birimlere yeni kaydolan öğrenciler için eğitim-öğretim yılı başında ortak
zorunlu yabancı dil dersinden muafiyet sınavı açılabilir. Bu sınav ile
ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.
(2)
Önceki öğrenmelerin tanınması amacıyla Senato kararı ile başka ortak
zorunlu derslerden de muafiyet sınavı açılabilir.
Sınavlara giriş şartları
MADDE 27 – (1) Muafiyet sınavı dışındaki sınavlara girebilmek
için; kayıt yenilemiş olmak, teorik derslerin en az % 70'ine devam etmek,
uygulamalı derslerin uygulamalarının en az % 80'ine katılmak ve
uygulamalarda başarılı olmak gerekir. Ancak, teorik derslerde bir defa
devam almış olan öğrenci, bir daha devam etmek zorunda değildir.
Uygulamalarda başarısızlık halinde ders tekrar alınır.
(2) Bir
ders ile uygulamasının ayrı sınavlarla değerlendirilmesine ve gerektiğinde
bunların birbiriyle bağlantılı olduğuna ilgili kurul karar verir.
Ders başarı notu
MADDE 28 – (1)Bir dersteki başarı notu, öğrencinin yıl
içerisindeki aktivitelerinin ve sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle
belirlenir.
(2) Eğer
bir derste herhangi bir aktivite yapılmamışsa öğrencinin bir dersi başarmış
sayılması için; yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında en az 50 puan
almak koşuluyla, ara sınavlarının ortalamasının %40'ı ile yarıyıl sonu veya
bütünleme sınav sonuçlarının %60'ının toplamı aşağıdaki tabloya göre harf
notu ve katsayısı olarak derecelendirilir.
(3)Yıl
içindeki çalışmalarından ara sınav dışında kalan ödev, proje gibi tüm
aktiviteler “Diğerleri” olarak adlandırılır ve değerlendirme sonucu
otomasyon sisteminde ayrı bir not olarak girilir. Bu aktivitelerin başarı
notuna katkı oranı ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. Herhangi
bir dersten yapılacak aktivitelerin başarı notuna katkısı ilgili yönetim
kurulu kararı alınarak birim öğrenci işleri daire başkanlığına bildirilir.
(4) Bir
dersin başarılmış sayılabilmesi için, yarıyıl sonu veya bütünleme sınavı
notunun, tam notun % 50’sinden, ders başarı notunun da tam notun %
50’sinden az olmaması gerekir.
(5) Değişik : RG 13/05/2024-32545 Bir öğrenciye verilecek yarıyıl başarı
notu olarak bu maddede belirtilen hususlar göz önünde tutularak, öğretim
elemanı tarafından aşağıda gösterilen notlardan biri verilir:
|
NOT
ARALIĞI
|
HARF
NOTU
|
KATSAYI
|
DERECELER
|
|
90-100
|
AA
|
4,00
|
GEÇER
|
|
86-89
|
AB
|
3,75
|
GEÇER
|
|
81-85
|
BA
|
3,33
|
GEÇER
|
|
76-80
|
BB
|
3,00
|
GEÇER
|
|
70-75
|
BC
|
2,75
|
GEÇER
|
|
65-69
|
CB
|
2,33
|
GEÇER
|
|
60-64
|
CC
|
2,00
|
GEÇER
|
|
57-59
|
CD
|
1,75
|
KOŞULLU
GEÇER
|
|
54-56
|
DC
|
1,33
|
KOŞULLU
GEÇER
|
|
50-53
|
DD
|
1,00
|
KOŞULLU
GEÇER
|
|
0-49
|
FF
|
0,00
|
GEÇMEZ
|
|
|
F1
|
|
GEÇMEZ,
DEVAMSIZ
|
|
|
F2
|
|
GEÇMEZ,
SINAVA GİRMEDİ
|
|
|
G
|
|
GEÇER
(Kredisiz Dersler)
|
|
|
K
|
|
GEÇMEZ
(Kredisiz Dersler)
|
|
|
M
|
|
GEÇER
(Muaf Edilen Dersler)
|
a) Bir
dersten AA, AB, BA, BB, BC, CB, CC harf notlarından birini alan öğrenciler
o dersi başarmış sayılır. Ayrıca bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2,00
olan öğrenciler o yarıyılda CD, DC ve DD harf notu aldıkları derslerden de
başarılı sayılır.
b) Bir
dersten FF harf notunu alan öğrenciler o dersten başarısız sayılır. Bir
yarıyıla ait not ortalaması en az 2,00 olmayan öğrenciler o yarıyılda CD,
DC ve DD harf notu aldıkları derslerden başarısız sayılır ve bu dersleri
verildikleri ilk yarıyılda tekrar eder.
c) F1 notu:
Devamsız, genel ve yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme
sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu
olmamasına rağmen devamsız olan öğrencilere de ara sınav notu
olarak F1 notu verilir.
ç) F2 notu:
Devam eden, ancak genel veya yapılmasına karar verildiği takdirde bütünleme
sınavına girmeyen öğrencilere verilir. Tek başına başarı notu olmamasına
rağmen ara sınava girmeyen öğrencilere de ara sınav notu
olarak F2 notu verilir.
d) G
notu: Kredisiz derslerden başarılı olan öğrenciler için verilir.
e) K
notu: Kredisiz derslerden başarısız olan öğrenciler için verilir.
f) M
notu: Öğrencinin muaf tutulduğu dersler için verilir.”
(6) (Yürürlükten Kaldırma: RG -
06/08/2019-30854)
(7)
Öğrencinin bir programdan mezun olabilmesi için alması gereken tüm dersleri
başarmış ve genel akademik başarı not ortalamasının en az 2,00 olması
gerekir. Ortalaması 2,00’nin altında kalan öğrencilerin ortalamalarını
2,00’ye yükseltebilmek için notu CD ve altı olan derslerden tekrar
ders almaları gerekmektedir.
Akademik başarı not ortalamaları
MADDE 29 – (1) Öğrencilerin akademik başarı not ortalamaları,
dönem sonunda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından hesaplanır. Bu
hesaplama sırasında, öğrencinin dönem akademik başarı not ortalaması ve
genel akademik başarı not ortalaması olmak üzere iki ortalama elde edilir.
Bir yarıyılın akademik başarı not ortalamasını hesaplamak için; öğrencinin
bir yarıyılda aldığı derslerden elde ettiği notlar ile o derslerin AKTS
kredisi değerlerinin çarpımından oluşan toplam AKTS kredisi bulunur, daha
sonra bütün derslerden alınan toplam AKTS kredisi, derslerin AKTS kredisi
değerleri toplamına bölünür. Bu değer akademik başarı not ortalaması olarak
adlandırılır. Genel akademik başarı not ortalaması yarıyıl akademik başarı
not ortalamasının hesaplanmasındaki yol izlenerek öğrencinin Üniversiteye
girişinden itibaren almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak
hesaplanır.
Sınav sonuçlarına itiraz
MADDE 30 – (1) Öğrenciler sınav sonuçlarına, sınav
sonuçlarının otomasyon sisteminde ilan edilmesinden itibaren beş işgünü
içerisinde ilgili bölüme dilekçe vererek itiraz edebilirler. İtirazlarla
ilgili esaslar şunlardır:
a)
İtiraz üzerine, maddi hata yönünden sınav kâğıdı, dersin öğretim elemanı
tarafından, konunun kendisine intikal ettirilmesinden itibaren en geç üç
işgünü içerisinde incelenir, sonuç yazılı ve gerekçeli olarak ilgili birime
bildirilir, ilgili birimce iki işgünü içerisinde sonuç ilan edilir.
b)
Sonucun ilanı itibariyle iki işgünü içerisinde, ikinci defa itiraz edilmesi
halinde, müracaat ilgili dekanlığa/müdürlüğe yapılır. Dekan veya müdür,
ilgili kurulun kararı ile dersi okutan öğretim elemanı dışında ilgili
bölümdeki öğretim elemanlarından en az üç kişilik komisyon kurarak, sınav
evrakını yeniden incelettirir, en geç iki işgünü içerisinde inceleme
tamamlanarak sonuç yazılı ve gerekçeli olarak ilgili birime bildirilir,
ilgili birimce iki işgünü içerisinde sonuç ilan edilir.
(2)
Öğrenci itirazı olmadan ilan edilen sınav sonucunda herhangi bir maddi
hatanın öğretim elemanı tarafından fark edilmesi halinde öğretim elemanı,
düzeltme talebini ve gerekçeli başvurusunu akademik takvimde belirtilen
sınav not girişlerinin öğrenci otomasyon sistemine girilmesinin son
gününden itibaren iki işgünü içerisinde ilgili dekanlık veya müdürlüğe
yapmak zorundadır.
(3) Not
değişikliği, ilgili yönetim kurulunun kararı ile ivedi olarak Öğrenci
İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca
öğrenci otomasyon sisteminde gerekli düzeltme yapılır.
Muafiyet ve intibak
MADDE 31 – (1) ÖSYM tarafından yapılan sınava girerek,
birinci sınıfa kesin kaydını yaptıran öğrenciler, öğrenime başlayacakları
eğitim-öğretim yılının başlamasından itibaren on beş gün içinde
başvurmaları halinde, daha önce kayıtlı oldukları diğer yükseköğretim kurumlarından
başarmış oldukları derslerden ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf kabul
edilebilir. Bu tarihten sonraki başvurular dikkate alınmaz. AKTS değerleri
dikkate alınarak eğitime başlayacağı yarıyıl aşağıdaki tabloya göre
yapılır. Ancak; ön lisans programında 2 nci sınıfa intibakı
yapılan öğrenci, mezun olabilmek için Siirt Üniversitesinden en az
30 AKTS’lik ders almalıdır. Lisans programında 4 üncü sınıfa
intibakı yapılan öğrenci mezun olabilmek için Siirt Üniversitesinden en az
60 AKTS’lik ders almalıdır. Bu durumda intibak ettirilen süre
azami öğrenim süresinden düşülür.
Kredi
Transferi Yapılan AKTS Toplamı Sınıf
0-45 1
46-90 2
91-135 3*
136-180 4*
* Ön
lisans öğrencileri hariç.
(2)
Muafiyet başvurusunda bulunulan her dersin AKTS’sinin en az
eşdeğer olması ve ders içeriklerinin en az %75 uyumlu olması gerekmektedir.
(3) (Değişik :RG- 06/08/2019-30854) Öğrencinin
diğer yükseköğretim kurumlarından aldığı derslerin notları, söz konusu
yükseköğretim kurumunun not geçme sistemine göre başarılı ise öğrenci o
derslerden muaf olur. Muaf olunan dersler genel akademik ortalamasına dahil
edilir.
(4) ÖSYM
tarafından yerleştirilen öğrencilerin muaf edilen derslerin notları genel
akademik ortalamaya katılmaz.
(5)
Öğrencilerin yaz okulunda diğer üniversitelerden alarak başarılı olduğu
derslerin notları otomasyon sistemine işlenerek genel not
ortalamasına dahil edilir.
(6)
İntibak ettirildiği üst sınıfta öğrencinin alması gereken haftalık ders
yükü 45 AKTS’ den fazla olamaz.
(7)
Üniversitede lisans programında kayıtlı öğrencinin aynı anda Üniversitede
örgün ön lisans programına devam etmesi durumunda lisans programında
başarılı olduğu ders veya dersleri her yarıyıl başında ön lisans
programındaki ders veya derslerden muaf olmak için başvuru yapabilir, ders
veya derslerden ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf kabul edilebilir.
Ancak ön lisans programında başarılı olunan ders veya dersler aynı anda
lisans programındaki ders veya derslere saydırılamaz.
(8)
Üniversite ile yurt içi veya yurt dışındaki diğer yükseköğretim kurumları
arasında yapılan anlaşmalar uyarınca kurumlar arasında öğrenci değişim
programları uygulanabilir. Değişim programı süresi içinde öğrencinin
Üniversitedeki kaydı devam eder ve bu süre öğretim süresinden sayılır.
Değişim programları, ikili anlaşmalar ve YÖK tarafından belirlenen esaslar
doğrultusunda uygulanır.
(9)
Öğrencilerin değişim programları kapsamında devam edecekleri ders,
uygulama, staj ve benzeri faaliyetleri; öğrencinin kendi program
müfredatındaki ders, uygulama, staj ve benzeri faaliyetlere eşdeğerliği,
danışmanın teklifi ve ilgili bölüm başkanının önerisi üzerine ilgili birim
yönetim kurulu kararı ile değişim programına gitmeden önce belirlenir.
(10)
Yurt içi ve yurt dışı öğrenci değişim programları kapsamında öğrencinin
aldığı dersler hakkında, danışmanın önerisi de dikkate alınarak ilgili
birim yönetim kurulu kararıyla intibak işlemi yapılır.
(11)
Eşdeğerliliği tanınan ve intibakı yapılan derslerin kredi ve notları,
transfer kredisi olarak sayılır ve öğrencinin not döküm çizelgesine
işlenir. Not sistemine göre elde edilen başarı notlarının 4’lük sisteme
dönüştürülmesinde YÖK tarafından belirlenen dönüştürme tabloları ve AKTS
not dönüşümü sistemi kullanılır.
(12)
Yurt dışından ikili anlaşma veya uluslararası ilişkiler çerçevesinde
Üniversiteye gelen öğrencilerin işlemleri, ikili anlaşma ve ilgili mevzuat
hükümlerine göre ilgili birim yönetim kurullarının kararları ile yürütülür.
Öğrencilere seçtikleri dersler ve başarı durumlarını gösterir not döküm
çizelgesi verilir.
(13) (Ek:RG- 06/08/2019-30854) Diğer
yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin eş değer programlarına yatay
geçişle geçen öğrencinin kaydı eş değer sınıfa yapılır. İlgili birim
yönetim kurulunca intibak ettirilemeyen dersler alttan ders olarak alınır.
Ancak her dönem de alabileceği ders yükü 45 AKTS’den fazla olamaz.
Kalite süreçleri
MADDE 32 – (1) Eğitim-öğretim süreçlerinin sürekli
iyileştirilmesine yönelik iç ve dış kalite güvencesi uygulamaları ve
eğitim-öğretimin devamına ilişkin diğer hususlar, Yükseköğretim Kurulunun
bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak Senato tarafından belirlenir.
Çift anadal programı
MADDE 33 – (1) Çift anadal programına
alınacak öğrenciler için Siirt Üniversitesi Çift Anadal Programı
Yönergesindeki usul ve esaslara göre işlem tesis edilir.
Yandal programı
MADDE 34 – (1) Yandal programına alınacak
öğrenciler için Siirt Üniversitesi Yandal Programı Yönergesindeki
usul ve esaslara göre işlem tesis edilir.
Yaz okulu
MADDE 35 – (1) Yaz okulunda ders alan öğrenciler için
Siirt Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesindeki usul ve esaslara göre işlem
tesis edilir.
Özel öğrenci
MADDE 36 – (1) Herhangi bir yükseköğretim programına
kayıtlı olan öğrencilerin; kendi üniversitelerindeki hakları saklı kalmak
kaydıyla, Siirt Üniversitesinin veya diğer üniversitelerin yükseköğretim
programlarından ders alan öğrenciler için Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve
Lisans Özel Öğrenci Yönergesindeki usul ve esaslara göre işlem tesis
edilir.
Akademik danışmanlık
MADDE 37 – (1) Eğitim ve öğretimin düzenli bir biçimde
yürütülmesini sağlamak ve öğrencilerin sorunlarının çözümüne yardımcı olmak
için bölüm başkanlığının önerisi ilgili birim tarafından ders kayıtları
başlamadan önce her öğrenci için bir akademik danışman görevlendirilir.
Akademik danışmanlar Siirt Üniversitesi Öğrenci Danışmanlığı Yönergesine
göre faaliyetlerini sürdürür.
Mezuniyet
MADDE 38 – (1) Öğrenciler, bu Yönetmelikte belirtilen
koşulları ve kayıtlı bulundukları eğitim-öğretim programları için ilgili
kurullarca belirlenen yükümlülükleri yerine getirerek mezuniyete hak
kazanırlar.
(2) Bir
öğrencinin mezun olabilmesi için ön lisans programlarında en az 120, lisans
programlarında en az 240 AKTS kredisi almış olması gereklidir.
Diploma ve diploma eki
MADDE 39 – (1) Diploma ve diploma eki verilmesi için
Siirt Üniversitesi Diploma, Diploma Eki, Geçici Mezuniyet Belgesi ve Diğer
Belgelerin Düzenlemesine İlişkin Yönerge doğrultusunda işlem tesis edilir.
Disiplin işleri
MADDE 40 – (1) Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri,
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre
yürütülür.
Tebligat ve adres bildirme
MADDE 41 – (1) Tebligat; öğrencinin kendisine elden veya
Üniversiteye bildirdiği adrese iadeli taahhütlü olarak yapılır. Ancak
Üniversiteye bildirilen adresin eksik veya yanlış olması
halinde MERNİS’teki adresi tebligat adresi olarak kabul edilir.
Adrese yapılmış tebligat öğrenciye yapılmış sayılır.
(2)
Öğrenciler, ilgili birim ve Üniversitenin resmi internet sitesinde yapılan
duyuruları takip etmekle yükümlüdür.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 42 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde;
ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu kararları
uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 43 – (1) 5/6/2012 tarihli ve 28314 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Siirt Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş
hükmü
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 2018-2019 Eğitim-Öğretim
yılından önce kayıt yaptırmış olan öğrenciler; 43 üncü madde ile
yürürlükten kaldırılan yönetmelik hükümlerine tabidirler.
Yürürlük
MADDE 44 – (1) Bu Yönetmelik 2018-2019 eğitim-öğretim yılı
başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 45 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Siirt Üniversitesi
Rektörü yürütür.
|